maandag 9 januari 2017

Fibro feestdagen

De feestdagen zijn weer achter de rug en we kunnen weer ons ‘’normale’’ ritme oppakken. De feestdagen zijn altijd lastig, vaak verplichtte familiebezoek en een hoop drukte en geregel. Dan heb je een paar dagen om bij te komen en dan is het oud en nieuw. Nou in mijn geval is er van bijkomen weinig spraken omdat mijn jongste tussen kerst en nieuwjaar jarig is. Maar goed ik mag niet klagen, dit jaar hadden wij voor het eerst in jaren helemaal niets gepland staan met kerst. Lekker rustig aan doen met de kinderen, een keer een filmpje kijken, spelletje doen, tussendoor een keer iets eten, of zodra de jongste 2 naar bed gingen kon ik ook even gaan liggen. Ik zou zeggen ideale kerst ;) .

Een paar dagen later de verjaardag van mijn jongste die al weer 1 jaar oud werd. Het afgelopen jaar is echt voorbij gevlogen. En omdat ik een jaar geleden heb gezegd eigenlijk omwille van de kinderen dat de verjaardagen alleen nog maar tussen bepaalde tijden worden gevierd, heb ik daar zelf ook heel veel baat bij. De dag voor de verjaardag rustig de verjaardagstaart gemaakt en op de dag zelf, heeft mijn man ook veel gelopen en dingen klaar gemaakt. Dus ook dit was een relaxte dag.

Maar uitgerekend de laatste dag van het jaar sloot ik af met ontzettend veel pijn en vermoeidheid. ’s Ochtends meteen extra pijnstilling moeten nemen en ook ’s middags extra moeten liggen. Ondanks dat ik er enorm van baalde dat het jaar zo moest eindigen heb ik wel een gezellige jaarwisseling gehad.

Helaas is 2017 ook begonnen met een domper, waar de reumatoloog al bang voor was, is nu toch bevestigd. De diagnose beginnende reuma. En ook al had ik deze uitkomst al een beetje in mijn achterhoofd zitten, ik baalde wel enorm toen de bevestiging kwam. En heb op de weg naar huis echt wel even zitten huilen, ook van boosheid. Maar goed die boosheid en het verdriet heb ik al achter me gelaten en heb besloten er nog meer uit te halen wat erin zit. Ik heb met de reumatoloog een plan opgesteld qua medicatie en de nodige bel- en terugkom afspraken alweer in de agenda staan en ook de afspraak met de reumaconsulent staat gepland. En ga voor nu de reuma hetzelfde aanvliegen als de fm, gewoon per dag, me niet klein laten krijgen en er het beste van maken. Maar misschien wel het belangrijkste van allemaal, ik ga heel veel genieten van mijn kinderen en de dingen die ik met mijn gezin doe en van de kleine dingen die de dag brengt.


Wordt vervolgd….


2 opmerkingen:

  1. Hoi, ik volg je nog maar sinds kort. Herkenbaar dat de feestdagen zo druk zijn. En zowel mijn man als ik verjaren ook nog eens tussen al die drukte :-)
    Wat een moeilijke start van het jaar, ook al zag je het aankomen: sterkte met dit nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, dank je wel dat je mij volgt. Hoe leuk ik de feestdagen ook vind en als het hele huis versierd is, ik ben stiekem ook altijd weer blij dat het voorbij is. Naar de verjaardag van mijn jongste zoontje kijk ik dan wel extra naar uit zo tussen de feestdagen in.
    Het is inderdaad niet echt de leukste start van het jaar, maar goed ik ga er het beste van maken en ik hoop gewoon dat de medicijnen die ik nu moet slikken aanslaan. Daar ga ik dan ook maar even vanuit. Dank je wel, komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen