maandag 5 januari 2015

Goede voornemens?

Allereerst ieder de beste wensen, dat het maar een gelukkig en ‘’gezond’’ (zo normaal mogelijk kunnen functioneren zonder al te veel pijn) jaar mag worden.

De feestdagen zitten er weer op. Altijd leuk die feestdagen maar ik ben ook blij dat ze weer voorbij zijn. Vooral oud en nieuw was een uitputtingsslag. Veel te kort geslapen natuurlijk. Alles deed me zeer en nog heb ik het idee dat ik niet helemaal hersteld ben. Ben serieus aan het overwegen om oud en nieuw voortaan maar over te slaan (de kinderen zijn toch nog te klein voor vuurwerk J ).

En dan heb je in het nieuwe jaar altijd weer de goede voornemens. Ieder jaar scoren dezelfde voornemens weer hoog, zoals afvallen (de kilo’s die we tijdens de feestdagen eraan gegeten hebben, moeten er weer af) en stoppen met roken (zelf rook ik niet maar dat terzijde). Maar net zoals wereldvrede is dit vaak niet haalbaar. Het merendeel van de personen met goede voornemens laat deze binnen 2 weken, oké vooruit dan laat ik het nieuwe jaar positief beginnen, binnen 1 maand alweer varen.
Ik neem mezelf heel vaak iets goeds voor. ’s Avonds voor het slapen gaan denk ik, morgen ga ik eens een flinke ‘’voorjaars’’ schoonmaak houden. Maar de volgende ochtend sta ik op en weet ik dat ik dat wel kan vergeten. Poef weg goed voornemen.
Ik ben dan ook van mening dat fm en goede voornemens geen beste vrienden zijn of ooit zullen worden. Want iedere keer goede voornemens hebben is hetzelfde als iedere keer dan ook oud en nieuw opnieuw vieren, TE VERMOEIEND.  Zelfs de voornemens die haalbaar zouden kunnen zijn zoals ‘’ beter naar mijn lichaam luisteren en alles met mate doen’’ doe ik vaak te weinig.


En ondanks alles ga ik toch proberen me dit jaar aan mijn eigen schoonmaakrooster te houden, stukje structuur en misschien, heel misschien, hopelijk, het zal wel niet, dat ik dan minder naar mijn lichaam hoef te luisteren omdat deze al in acht neem door alles met mate te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten