maandag 1 juni 2015

Emigreren???

Waar blijft toch het mooie zomerweer?! Een paar weken geleden ben ik wezen winkelen met mijn moeder, een vriendin en haar moeder. We hebben echt een super gezellige dag gehad. We hebben heerlijk op het terras gezeten en lekker zitten kletsen. En op een gegeven moment ging het onderwerp over mijn fm en welke impact dat heeft. Op dat moment was het een beetje aan het waaien en voelde het wat fris aan. Als snel hadden we het erover dat warmte voor mij beter is. Ik heb daar namelijk veel meer baat bij, ik heb meer energie en minder pijn. Super fijn, dus laat het mooie weer maar komen. Niet te heet, maar zo’n 25 graden, prima.

Ik kan me dan ook voorstellen dat er mensen zijn die ervoor kiezen om te emigreren. Naar een land met een constant klimaat, niet te warm, niet te koud en niet te vochtig. Geen last meer van dat kwakkelweer van hier in Nederland. Ontzettend dapper van die mensen vind ik dat. Ik ben niet gemaakt om te emigreren, sterker nog ik wil nog niet eens in een andere woonplaats wonen. En nog veel erger misschien nog niet eens aan de andere kant van het dorp, hihi, zie ik ben niet gemaakt om te emigreren.

Persoonlijk zou ik dat heel lastig vinden om alles achter te laten en ergens helemaal opnieuw te beginnen. En vooral als de ik dan echt ver weg zou gaan, mijn familie en vrienden maar een keer in de paar jaar in de levende lijven zien en voor de rest alleen via skype. Oh ja en dan heb je natuurlijk nog dat wanneer er door omstandigheden een reis niet gemaakt kan worden, All you need is love moeten aanschrijven J.

Nee ik blijf lekker in dit kikkerlandje en mopper wel een keer op het weer. En wie weet ooit in de hele verre toekomst, als het lichamelijk een stuk slechter gaat, wie weet dan. Maar zelfs dan begin ik misschien toch maar eerst met overwinteren in een warm gebied om te kijken of ik het wel aankan ;).


Voor nu kan ik het lichamelijk allemaal goed behappen, dus ik hoef niet weg. En jij, heb jij er weleens over nagedacht om alles achter te laten?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten