maandag 22 juni 2015

Overbelast?


Dit vind ik zo vervelend aan deze ziekte, iedere dag word ik als fm patiënt geconfronteerd met de ziekte op zich, in welke vorm dan ook. Of het nu is dat ik moeilijk uit kan komen omdat mijn spieren stijf zijn of dat ik minder energie heb, het maakt niet uit. En het maakt ook niet uit of ik een goede of slechte dag heb, want iedere dag word ik er wel aan herinnerd op een of andere manier.

En een herstelperiode met fm is ook langer dan ‘’normaal’’. Ruim anderhalve week geleden was het super mooi weer (en dat was voor mij erg fijn, want ik heb veel meer baat bij warmte en dan ook veel minder last van mijn klachten), dus ik dacht ik ga een beetje in de tuin doen. Ik stond lekker in de schaduw en de kinderen waren lekker aan het spelen en toen heb ik wat gras tussen de tegels uitgetrokken. Op dat moment was er niets aan de hand, alles ging goed, gras trok ik er zonder problemen uit en ik had nergens last van. Maar toen kwam het de dag erna, helse spierpijn in mijn schouder. Ik weet dat wanneer je geen fm hebt, de kans groot was dat je ook spierpijn had gekregen, zoals mijn man had toen hij de voortuin had gedaan. Maar in tegenstelling tot mij, was mijn man er met twee dagen weer vanaf. Ik heb nu ruim ander halve week later nog steeds last. Vet balen L, want het is ook nog eens mijn linkerschouder en ik ben linkshandig.

De eerste paar dagen dacht ik nog, ach ja dat gaat vanzelf weer over, heeft gewoon iets langer de tijd nodig. Maar nu begint het inmiddels toch behoorlijk IRRITANT te worden. Aan de andere kant realiseer ik me natuurlijk ook, dat met drie kleine kinderen, ik constant bezig ben en dus veel mijn armen gebruik en mijn schouder misschien niet voldoende rust krijgt om goed te herstellen.


Onze tuin gaat in ieder geval grondig aangepakt worden, zodat tuinieren nog maar mini mini minimaal nodig is. En wat betreft mijn schouder, als ik van de week nog pijn heb, dan ga ik toch maar even langs de huisarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten