maandag 13 juli 2015

Om moe van te worden

Na wekenlang regelmatig met de kinderen door de regen naar school te zijn gelopen, was ik toch echt wel toe aan mooi zomerweer. Zomerweer kwam er, zelfs met extreem hoge temperaturen. In die weken heb ik wel een aantal keren gesnakt naar een regenbui met wat wind (en dan natuurlijk het liefst ’s nachts) zodat het een beetje af zou koelen.

En ja hoor vorige week was het zover de temperaturen gingen omlaag, maar de overgang hier in Nederland is altijd zo groot, er zit met gemak 15graden verschil in. Maar goed, het koelde af en dat was lekker, toch jammer dat het overdag dan weer wat regende (dat ben ik meestal alweer snel zat, maar we klagen niet hahahaha). Dus het koelde een dag af, en ja hoor meteen kou op mijn nek opgelopen. Heel fijn maar niet heus, kon geen kant meer opdraaien. Dat is misschien dan nog niet eens het ergste van alles, alle huishoudelijke dingen die ik had laten liggen met het extreem warme weer, wilde ik oppakken wanneer het afkoelde, maar dat kon ik de eerste paar dagen dus vergeten.

Of je nu fm hebt of niet, wanneer je kou hebt op je nek dan doet dat gewoon simpelweg zeer. Maar voor mij met fm hield het wel in dat ik niet alleen pijn had aan mijn nek, alle spieren rondom mijn nek en schouders begonnen flink aan te spannen. Dit was ook goed te voelen in mijn armen. Helaas kon ik hier niet heel veel tegen doen, behalve dan rustig afwachten totdat het minder zou worden. Daarnaast af en toe een warmte kussen op mijn nek gelegd en maar heel voorzichtig gedaan. Gelukkig gaat het nu een stuk beter.



Met mijn zwangerschap gaat het goed. De welbekende zwangerschapskwalen die ken ik gelukkig niet op moe zijn na. Maar voor de rest voel ik me erg goed en kan ik af en toe de baby al voelen. Blijft toch heel bijzonder. Met mijn fm is er nog niet veel veranderd, de pijn in mijn voeten is wel erger geworden, maar dit is vooral ’s avonds. Voor de rest is het allemaal nog hetzelfde als voor de zwangerschap.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten