maandag 6 juli 2015

Fibromyalgie en zwanger

Afgelopen week toch maar even naar mijn schouder laten kijken, want de pijn bleef aanhouden. Nu heb ik een aantal pezen in mijn schouder ontstoken. L Maar goed schouder is ingetapet voor extra steun en even een tijdje uitkijken met bepaalde bewegingen en dan zou het weer goed moeten komen.

Verder was het afgelopen week te heet om ook maar iets te doen. De kinderen hadden ook last van de warmte, dus we hebben geprobeerd om het zo koel mogelijk in huis te houden. Gelukkig had ik niet extreem veel last van de warmte. Ik had wel het gevoel alsof mijn voeten vier keer zo dik waren, terwijl er geen vocht in zat. Maar gewoon het gevoel dat het zo was. Mijn voeten deden vooral ’s avonds erg veel pijn en dan voornamelijk als ik naar bed ging. En super slecht slapen natuurlijk, maar goed daar hoef je geen fm voor te hebben om met dit extreem warme weer niet te kunnen slapen. Gelukkig heb ik echt meer baat bij warmte, en scheelde het wel een hoop in de pijn. Dus echt klagen mag ik absoluut niet, tot nu ben ik de warme dagen bijzonder goed doorgekomen.

Om even terug te komen op de titel van deze blog, want die verraadt het al. Ik ben in verwachting van ons vierde kindje. Vrijdag hebben we de 12 weken echo gehad en alles zag er goed en mooi uit. En ondanks dat dit voor ons ook een totale verrassing was, zijn we er hartstikke blij en gelukkig mee en is ons kindje super welkom. Wat heel erg fijn is dat ik geen last heb van zwangerschapskwalen behalve moe zijn dan. En afkloppen van mijn bekken heb ik tot nu toe nog geen last. En wat de fm betreft, die lijkt ook tijdens deze zwangerschap al stabiel te worden.


Ik zal vanaf nu wekelijks aan het einde van iedere blog een kleine update geven over hoe het met mijn fm gaat nu ik zwanger ben. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten