maandag 13 april 2015

Even tijd voor mij

Met alle drukte die mijn gezin en ik de afgelopen maanden hebben gehad, was het tijd om eens even stoom af te blazen. Bijna wekelijks een bezoek aan de huisartsenpost en een ziekenhuisopname hakken er wel in.

Nu heeft iedereen wel eens een moment voor zichzelf nodig of je nu fm hebt of niet. Ik ben fulltime moeder en geniet daar enorm veel van. Maar ook dat is een fulltime baan en is met tijd en wijlen behoorlijk pittig en moet je net zoals bij een baan buitenshuis stressbestendig en flexibel zijn. En omdat het soms best wel hectisch kan zijn, probeer ik tussendoor (al is het maar 5 a 10 minuten) een momentje voor mezelf in te lassen. Heel even op de bank zitten met een tijdschrift of even een stukje van de film van de kinderen meekijken als die toevallig op staat.

Vaak als ik ergens naartoe ga en dan maakt het niet uit of ik op visite ga of even een boodschap moet doen, meestal neem ik dan toch een van de kinderen (dit is dan in het weekend als mijn man thuis is) mee, en vaak is dat de jongste telg van het gezin. Op die manier kan mijn man iets gaan doen met de oudste twee.  Soms is het handiger als we dan even voor een paar uur opsplitsen. Maar heel af en toe is het ook wel fijn om een dagje weg te zijn zonder kinderen, nergens rekening mee te hoeven houden (flesjes, fruithapjes, vieze luiers). Alleen zo’n dagje uit moet met fm gepland worden, dit kan in mijn geval helaas vaak niet meer spontaan. Een paar dagen van tevoren iets rustiger aan gaan doen en de dagen na een dagje weg ook. En op de dag zelf moet ik toch rekening houden met mijn fm, tietze en mijn bekkeninstabiliteit (het lijstje wordt steeds langer helaas), maar met mooi weer is dat het perfecte excuus om een keer extra op het terras te gaan zitten ;).

Afgelopen zondag was het zover, ik had een dagje voor mezelf, gezellig samen met een vriendin. Samen hebben we Den Bosch onveilig gemaakt haha. Tijdens de autorit naar Den Bosch toe en tijdens het eten van een overheerlijke echte Bossche Bol komt het onderwerp kinderen wel een keer voorbij, maar op een luchtige manier en voor de rest hebben we lekker zitten kletsen over van alles en nog wat. We hebben heel veel gelachen en na het winkelen nog heel relaxt op een terrasje gezeten. Heerlijk even niets moeten, maar lekker genieten van het mooie weer. En er is natuurlijk niets leuker dan kijken naar de mensen die voorbij komen lopen. Deze dag heeft me heel erg goed gedaan, even helemaal ontspannen.

Want ja eenmaal thuis dan is het net alsof je niet bent weggeweest en is er binnen 1 minuut al 20x ‘’mama’’ gezegd, hihi. (de kinderen hebben me blijkbaar heel erg gemist ;) , nou ik hun ook hoor)! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten