maandag 17 augustus 2015

Warm weer

Het is weer typisch Nederlands zomerweer. Heel erg broeierig, hoge luchtvochtigheid en veel onweer in de lucht. Het lijkt wel een weerbericht. Maar vorige week was dit wel het geval en dan ook nog eens een weekend met heeeeel veeeeel regen. Nu kan ik met mijn hele bleke huid niet lang in de zon gaan zitten, want ik ben binnen de kortste keren zo rood als een kreeft. En nu met de zwangerschap mag dat al helemaal niet. Maar van de week was het zo benauwd dat het ook niet leuk was om naar buiten te gaan, zelfs de kinderen vonden het te warm. Door de regen koelde het gelukkig wel af, erg aangenaam. Alleen hadden deze uiterste in het weer hadden wel een impact op mijn lichaam.

Tijdens de warmte had ik gelukkig minder pijn, maar het was ineens zo extreem warm dat ik er best beroerd van was. Heb dan ook twee dagen veel op de bank gelegen samen met de kinderen en het huishouden maar even gelaten voor wat het was. Zelfs eten koken was te veel, gelukkig hadden de kinderen ook niet zo veel zin in eten en met wat improvisatie kwamen we een heel eind. Door de warmte voelde mijn handen en voeten alsof ik vocht vast hield, ze voelde heel stijf en strak. Met het afkoelen nam dit gevoel ook weer af, maar hierdoor misschien toch wel iets over mijn grens gegaan. Voornamelijk mijn voeten deden zeer en mijn benen waren heel onrustig.


Helaas zal dit de komende weken waarschijnlijk nog wel zo blijven, die enorme schommelingen met mijn lichaam, aangezien het weer ook veel schommelt op dit moment. Echt de tip wat nu het beste is tijdens dit soort dagen/weken heb ik nog niet gevonden. Het enige wat ik kan doen is zo goed mogelijk naar mijn lichaam luisteren en proberen niet te vaak en niet te ver de grens over te gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten