maandag 3 augustus 2015

Super vakantie gevoel

Op een onbewoond eiland
Op een onbewoond eiland
Loopt niemand voor je neus
Ja, je voelt je d'r blij want
Lekker leven is de leus
Geen pietsie pech want je hoeft 'r niets
Valt er niet van je fiets
Ligt op je luie haidewiets
Drinkt met je billen bloot
Melk uit een kokosnoot
Je wordt vanzelf groot
Op een onbewoond eiland
Zijn alle dagen fijn
Op een onbewoond eiland
Daar zou ik willen zijn!!


Oké terug naar de realiteit, geen zon, zee en strand en liggen op een strandbedje onder een palmboom en de kinderen die in het zand een zandkasteel aan bouwen zijn. Nee we zijn dit jaar gewoon thuis, maar goed even wegdromen mag natuurlijk altijd. Het is helemaal niet erg om thuis te zijn hoor. Dit jaar hadden we besloten dat we onze vakantie anders moesten besteden. Want met een baby op komst moet er natuurlijk een hoop voorbereid worden. We hadden als gezin twee weken samen vakantie. Daarin hebben we geklust maar ook heel veel leuke dingen gedaan met de kinderen.

We zijn naar de Efteling geweest, hebben de verjaardag gevierd van onze middelste, we zijn naar de binnenspeeltuin geweest, lekker naar het bos en een dagje wezen zwemmen bij Centerparcs. Met al die leuke dingen een echt vakantie gevoel. En om het helemaal compleet te maken ben ik gister samen met mijn jongste twee kinderen en mijn moeder naar mijn oma gefietst. Het lijkt allemaal best wel veel en eerlijk is eerlijk het was ook best veel in twee weken tijd. Maar ik had wel alles zo gepland dat ik niet twee dagen achter elkaar iets had, ik had er altijd een rustdag tussen zitten. Als we dan een dagje ergens naartoe waren geweest was ik op het einde van de dag helemaal gesloopt, op die dagen lag ik dan vaak ook niet later dan half 9 al op bed. De dag erna was mijn lichaam nog wel heel erg moe en moest duidelijk bijkomen, maar ik heb toch langzaam wel de dingen gedaan die ik wilde doen op zo’n rustdag. Niets extreems maar ook niet teveel toegeven aan het feit dat mijn lichaam moe was. Nu moet ik wel bekennen dat het erop lijkt dat mijn zwangerschap tot nu toe een positieve invloed is op mijn fm. Tuurlijk heb ik nog pijn en zeker na een dagje weg te zijn geweest is de pijn ook de reden dat ik zo moe was en dat ik zo vroeg naar bed ging, maar mijn herstelperiode lijkt vele malen korter. Iets waar ik super blij mee ben natuurlijk, want met een kleintje in de buik en nog 3 jonge kinderen rondlopen is het wel zo fijn als mijn herstel geen dagen duurt. 

Het waren twee drukke weken, veel gedaan. Veel van mijn lichaam gevraagd, maar het was het dubbel en dwars waard. De glimlachen op de gezichten van mijn kinderen waren onbetaalbaar. Ik heb voor mezelf heel duidelijk de afwegingen gemaakt om zo veel te doen in een paar weken tijd.
Want soms moet je gewoon iets doen, ook al weet je dat je meer pijn zult krijgen en ontzettend moe zult zijn, want het is het gewoon waard (ik ben tenslotte de baas over mijn ziekte en mijn ziekte niet over mij).




Bronvermelding: http://www.songteksten.nl/songteksten/49053/kinderen-voor-kinderen/op-een-onbewoond-eiland---.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten