donderdag 27 augustus 2015

AU! mijn rug

Druk, druk, druk, druk, druk, zo dat is er uit! En dan kun je nagaan bij ons is de schoolvakantie nog niet voorbij. Wij zitten inmiddels in onze laatste week, maar dat is misschien ook wel de reden waarom alles een beetje hectisch verloopt. Het wisselvallige weer en de kinderen zijn weer toe aan school. Ze zijn de hele dag aan het stuiteren en het wordt tijd dat er weer een beetje een ‘’normaal’’ ritme in komt. Ook voor mij zou dit wel fijn zijn, hoe fijn het ook is om tijdelijk alles even op een lager ritme te kunnen doen, is ook mijn lichaam er weer aan toe om weer het alledaagse schoolritme weer op te pakken.

Mijn lichaam begint het zwaar te krijgen, bijna 5 weken geen fysio, kan mijn lichaam niet meer aan. Waar ik voorheen (voordat mijn fm zich echt openbaarde) eigenlijk nooit bij de fysio kwam, alleen bij hoge uitzondering, ik dacht namelijk altijd dat gaat vanzelf wel weer over (en meestal was dat uiteindelijk ook wel zo). Moet ik nu echt wel om de twee weken naar de fysio toe. Mijn rug is er nu wel slecht aan toe. Ik voel met de dag de spierknopen groter worden. En dat doet zo’n zeer. Mijn rug voelt alsof het helemaal blauw is. Maar goed dat komt ook omdat ik de afgelopen bij de fysio compromissen heb moeten sluiten. Pezen die ontstoken waren in mijn schouder (die overigens nu weer ontstoken zijn), een pijnlijke knie en die moesten ook behandeld worden. Dus ik heb aan mijn schouder en knie voorrang verleend. Ook dit was echt nodig, dus ja lastig allemaal. In de tussentijd heb ik thuis geprobeerd zo goed mogelijk mijn rug met een massagekussen en warme douches soepel te houden. Na bijna 9 weken geen behandeling aan mijn rug wordt het nu echt wel weer tijd.

Naast dat ik een massagekussen gebruikt en warme douches, doe ik ook nog netjes 2 of 3 keer per dag de oefeningen voor mijn bekkeninstabiliteit. Met deze oefeningen worden de rugspieren ook sterker. En ondanks dat ik nu ontzettend veel pijn aan mijn rug heb, is het wel mede door het toch netjes blijven doen van mijn oefeningen dat mijn rug het behoorlijk lang heeft weten vol te houden.

Zwangerschapsupdate

Met mijn zwangerschap verloopt alles nog rustig. Gelukkig kan ik nog steeds zeggen dat mijn fm klachten nog niet verergeren, het is behoorlijk stabiel. In sommige gevallen denk ik zelfs wel eens dat de pijn iets minder is geworden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten